04 April, 2012

Kisah budak tecit lagi…

| No comment

kucing_gemuk_penat Salam…

 

Aku bosan lagi hari ni,

Jadi aku sambung cerpen,

Kisah budak domok ngan budak turus,

Yang aku tulis tak lama dulu,

 

Banyak yang aku nak tulis,

Tapi macam biasalah…

Budak domok tu,

Dah duduk dendiam kat dalam kepala,

Tak nak bagik idea,

Untuk aku menulis,

Cerpen bebudak nih…

Budak domok tu malu kot,

Hahahaha…

 

Well,

This is how the story progress…

Mungkin ada sambungan kot,

Mungkin ya,

Mungkin tak…

Aku pun tak taw cemana…

Kalo budak domok…

Dalam kepala aku ni,

Soh aku tulis lagi,

Aku tulis la…

Kalau tak…

Tak der la kot…

 

Okay,

Enjoy the story,

Yang tak berapa best sangat pon…

Laterz!

 

p/s : cara penulisan bertukar lagi bawah ni…

 


 

Budak domok Budak turus II

 

Hari ni, budak domok dok duduk bawah pokok. Budak domok kepanasan. Budak domok dah tak larat nak berlari lagi. Budak domok tercungap² ambil angin. Budak domok penat...

 

Budak domok tengok orang yang lalu lalang. Budak domok hela nafas panjang. Budak domok tengok orang lain berlari². Budak domok tak cakap apa². Budak domok pon sama berlari. Sebab budak domok tak nak jadi gemuk lagi. Budak domok lap peluh yang meleleh kat dahi budak domok.

 

Budak domok nak jadi kurus macam budak turus.

 

Tapi sekarang ni, budak turus dah jarang bercakap dengan budak domok. Budak domok dah nak dekat sebulan tak berbual panjang dengan budak domok. Budak domok tak tahu kenapa? Tapi budak domok faham, budak turus sibuk. Budak turus budak pandai. Budak turus kena belajar. Budak turus nak capai cita². Budak domok paham... Budak domok paham...

 

Budak domok tak nak kacau budak turus belajar. Nanti kalau budak domok kacau, nanti budak turus terganggu. Kesian budak turus. Nanti budak turus tak belajar kuat² sebab budak domok. Budak domok duduk diam². Budak domok tengok budak turus dari jauh je. Budak turus macam dah jauh dari budak turus.

Budak domok nak budak turus belajar pandai².

 

Budak domok rindu dengan budak turus. Budak domok rindu budak turus usap perut budak domok. Budak domok rindu budak turus sengih dengan cekak dia kat kepala. Budak domok rindu nak tengok gigi berterabur budak turus.

 

Tapi budak turus tahu tak yang budak domok rindu tak kat budak turus? Budak domok selalu tertanya². Mungkin tak kot?

 

Budak domok duduk dekat bucu bilik sengsorang. Budak domok nak menangis, tapi budak domok tahan. Dada budak domok sakit sangat² tahan rindu dengan budak turus. Budak domok rasa macam budak domok dah hilang adik. Budak domok rasa macam budak domok dah hilang kawan bercakap. Budak domok rasa macam budak domok dah tak ada kawan...

 

Duduk bucu bilik sorang² tak seronok kalau tak ada budak turus. Budak domok rindu riuh² suara budak turus. Sekarang, budak domok dah jarang² dengar suara budak turus. Budak domok rindu...

 

Budak domok sangkut dagu kat tingkap. Budak domok tengok langit. Budak domok tengok kapal terbang lalu kat langit. Budak domok buat tak tahu. Dulu budak domok tunggu² kapal terbang lalu... kot² kapal terbang yang budak turus naik lalu. Tapi sekarang, budak domok hanya tengok kapal terbang lalu. Kalau budak turus ada dalam tu pun, mungkin budak turus tak pedulikan budak domok. Budak domok je yang risau pasal budak turus. Budak domok terpikir selalu pasal budak turus. Budak domok akan terus risau pasal budak turus. Sebab budak domok abang budak turus. Budak domok akan selalu risau adik budak domok. Budak domok dah janji dengan budak turus. Budak domok tak lupa janji... Tak mungkin akan lupa!

 

Tapi... Tak tahulah kalau budak turus yang lupa janji. (.__.)

 

Budak domok hela nafas panjang lagi. Budak domok nak menangis. Tapi budak domok tahan. Budak domok buat² gembira. Padahal hati budak domok sedih... Budak turus makin jauh dengan budak domok. Budak domok dah jarang bercakap dengan budak turus...

 

Hari ini, budak domok lari lagi. Budak domok lari kuat² sampai kaki budak domok sakit. Tapi budak domok lari jugak. Kalau budak domok tak lari, nanti budak domok tak kurus. Nanti budak domok tak boleh kurus macam budak turus. Air mata budak domok meleleh tahan sakit. Budak domok balik ke bucu bilik dengan hati berbelah². Hati budak domok bercelaru. Budak domok nak terus berlari, atau budak domok dok bucu bilik saja?

 

Tapi hati budak domok dah tetap. Budak domok nak lari jugak. Budak domok nak kurus macam budak turus. Nanti, budak turus tak malu dengan budak domok. Budak turus nanti tak perlu nak usap perut budak domok lagi. Budak domok dah tak kisah kalau budak turus tak usap perut budak domok lagi. Budak domok hanya nak bercakap saja dengan budak turus. Tak ada apa yang buat budak domok gembira selain dapat berbual panjang dengan budak turus.

 

Budak domok tahan saja kaki dia yang sakit. Budak domok kena cekal...

 

Hari ini budak domok nampak budak turus menangis dari jauh. Budak domok tekap muka pada cermin tingkap. Hati budak domok tak tenteram. Budak domok tertanya² kenapa dengan budak turus. Hati budak domok sama menangis dengan budak turus. Hati budak domok sama remuk tengok budak turus. Hati budak domok macam kena siat². Budak domok menangis sebab budak turus menangis.

 

Budak turus kalau boleh nak lari dapatkan budak turus. Budak domok nak pujuk budak turus supaya jangan menangis. Budak domok nak tenteramkan budak turus. Budak domok nak tanya kenapa budak turus menangis. Kalau boleh, budak domok nak betulkan keadaan. Budak domok nak peluk budak turus kuat² biar budak turus tak rasa sedih. Budak domok tak nak tengok adik dia menangis. Budak domok nak tengok budak turus senyum semula... Budak domok nak lap air mata budak turus yang meleleh. Budak domok nak cakap kat budak turus yang semuanya akan jadi baik...

 

Tapi budak domok tak dapat berbuat camtu. Budak domok baru nak berlari dapatkan budak turus, kawan² budak turus dah dapatkan budak turus yang menangis. Semua budak turus yang lain pujuk budak turus yang menangis. Budak turus lap² air mata yang meleleh. Budak turus berhenti menangis. Budak turus senyum semula. Budak turus senyum dengan kawan² budak turus. Budak turus dah tak sedih lagi bila kawan² budak turus ada...

 

Budak domok berhenti berlari bila nampak budak turus dah senyum kembali dari jauh. Budak domok tercungap². Budak domok tak sempat nak dapatkan budak turus. Budak domok senyum kembali walaupun air mata budak domok belum henti mengalir. Budak domok lap² hidung dia yang berair. Kemudian budak domok gelak kecik. Air mata budak domok masih lagi mengalir. Budak domok geleng kepala sambil mengelap air mata yang masih turun. Budak domok berpatah pulang ke bucu bilik dengan kaki longlai. Sesekali budak domok toleh belakang tengok budak turus yang dikerumuni kawan². Budak turus senyum. Sekurang²nya budak domok dah tak risau pasal budak turus lagi. Budak domok tau budak turus ada kawan² yang buat dia ketawa.

 

Budak domok terus perhatikan budak turus dari tingkap bucu bilik budak domok...

 

Budak domok usap² perut dia yang besar. Budak domok tahu, mungkin tak ada orang usap perut budak domok lagi macam dulu. Mungkin budak turus tak lagi akan usap perut budak domok. Hati budak domok sayu. Tak ada ayat yang dapat jelaskan betapa budak domok rindu waktu² budak domok dengan budak turus. Budak domok senyum dalam sayu.

 

Budak domok pandang ke luar tingkap jauh². Budak domok minta angin sampaikan pada budak turus apa yang budak domok nak budak turus tahu. Budak domok tak minta apa² dari budak turus. Budak domok hanya mahu budak turus belajar rajin². Budak domok mahu budak turus jadi budak pandai, jaga mamidedi budak turus nanti bila dah besar. Budak domok mahu budak turus jaga kesihatan baik². Budak domok mahu budak turus hidup gembira dengan kehidupan budak turus. Budak domok mahu budak turus jadi siapa budak turus. Budak domok tak mahu budak turus sedih². Budak domok mahu angin sampaikan pesan budak domok pada budak turus...

 

Budak domok tutup mata... Air mata budak domok meleleh di pipi...

 

Budak domok rindu adik dia...

 

*Tamat*

 

Kisah budak kecik sebelum ini : klik sini!

Tags : , , ,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Bluekkk!!!

Nota Penting

Sorry guys! If you're looking for an informative blog, this is not it. This is my turf, my place to say my shit. But thanks for coming anyway! (^__^)

Ijann

Blog ini telah saya tulis semenjak tahun 2007 lagi sehinggalah sekarang. Ada kalanya saya rajin menambah entri dalam blog ini, tapi bila kemalasan melanda, selalunya saya akan berhenti menulis berminggu-minggu lamanya. Kalau bila datang rajin pulak, sehari sehingga 2-3 entry saya but.

Saya tak terikat untuk menggunakan satu bahasa saja dalam blog ini. Kadang-kala saya gunakan Bahasa Malaysia yang rasmi. Kadang-kala jugak, saya gunakan bahasa pasar. Bahasa Inggeris pulak saya gunakan bila datang rajin nak speaking. Little known selain dari dua bahasa ini, sekali-sekala dalam Bahasa Jepun. Asalkan faham sudah!

Tweet Terkini



Instagram Terkini



Arkib Blog