10 November, 2010

Tik tok

| No comment

masa

 

Semenjak dua menjak ni, terasa masa amat cepat berlalu. Macam baru je menyambut tahun baru 2010, sekarang sudah di penghujung tahun dah. Masa 24 jam sehari macam tak cukup untuk melakukan kerja² sendiri. 8 jam di tempat kerja, 8 jam di rumah dan 8 jam untuk berehat...

 

Sebab tulah aku sebolehnya mengurangkan masa untuk tidur dengan meluangkan beberapa jam sahaja. Kalau dapat 4 jam tidur pun macam dah memadai. Yelah… kita dah banyak sangat tidur, apa salahnya kurangkan masa tidur tu untuk masa membuat kerja lain. Tapi consequencesnya, menguap aje lah aku kat pejabat… (v_v)

 

Kan bagus kalau masa yang berjalan itu lebih perlahan…

 

Tapi, siapalah kita untuk mengawal masa. Apatah lagi nak memusingkan balik perkara lepas yang terjadi. Memang betul kata-kata dari Al-Quran, “Demi masa, sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian, kecuali orang² yang beramal soleh dan melakukan kebajikan…”

 

p/s : sentiasalah kita ingat mengingati

Tags :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Bluekkk!!!

Nota Penting

Sorry guys! If you're looking for an informative blog, this is not it. This is my turf, my place to say my shit. But thanks for coming anyway! (^__^)

Ijann

Blog ini telah saya tulis semenjak tahun 2007 lagi sehinggalah sekarang. Ada kalanya saya rajin menambah entri dalam blog ini, tapi bila kemalasan melanda, selalunya saya akan berhenti menulis berminggu-minggu lamanya. Kalau bila datang rajin pulak, sehari sehingga 2-3 entry saya but.

Saya tak terikat untuk menggunakan satu bahasa saja dalam blog ini. Kadang-kala saya gunakan Bahasa Malaysia yang rasmi. Kadang-kala jugak, saya gunakan bahasa pasar. Bahasa Inggeris pulak saya gunakan bila datang rajin nak speaking. Little known selain dari dua bahasa ini, sekali-sekala dalam Bahasa Jepun. Asalkan faham sudah!

Tweet Terkini



Instagram Terkini



Arkib Blog