04 Disember, 2009

My sanctuary…

| No comment

Semak kan? Hahaha… Tapi itulah tempat yang paling selesa untuk aku menulis semua idea² aku menjadi cerita. Well, I admit, cerita yang aku tulis masih lagi belum siap, tapi sedikit sebanyak ianya mula taking shape. 2 komputer kat atas tu adalah nadi aku untuk meneruskan matlamat aku menghabiskan semua ayat² sehingga yang terakhir. Cewahhhh… Ayat tak hingat!

Komputer yang belah kanan tu aku guna untuk aku compile semua idea² penting selepas aku buat outline jalan cerita kat rough paper. Komputer tu gak la yang aku guna untuk aku elaborate sesuatu idea yang aku dapat. Netbook tu pulak aku guna untuk kerja² opis, selain daripada aku gunakan untuk menaip semua idea² yang datang semasa kat opis.

So, sekarang ni, aku dah ada tebiat baru yang aku jadikkan habit. Ke mana jer aku gi sekarang nih, mesti kena ada kertas kat dalam poket. Sekali dengan pensil. Takut bila idea datang, tak der tempat nak conteng. Hehehe… Yang kelakar nyer, aku dah dapat idea nak tulis cerita apa lepas novel yang sedang aku tulis ni siap nanti. Time tu aku tengah jalan balik dari ofis waktu hujan. Tetiba aku dapat idea nak tulis pasal cerita kedua tu. So, dalam hujan lebat, aku benti, keluarkan kertas rough yang ada dalam poket, terus aku tulis idea tu. Dalam hujan lebat! Hahahaha… Sungguh senang! So, looking foreword to it!

Yang satu ni pun penting gak. Kalo tak der memang kerja tak menjadi. Tiap kali aku kekeringan idea, menghisap dua tiga batang rokok pasti akan memberikan aku idea mantap untuk menulis. Hahahaha… Pelikkan? Tapi, itu la…

Nanti, aku buat posting plak pasal proses² terakhir aku menyiapkan novel tu nanti. So, tunggu ek!

Tags : , ,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Bluekkk!!!

Nota Penting

Sorry guys! If you're looking for an informative blog, this is not it. This is my turf, my place to say my shit. But thanks for coming anyway! (^__^)

Ijann

Blog ini telah saya tulis semenjak tahun 2007 lagi sehinggalah sekarang. Ada kalanya saya rajin menambah entri dalam blog ini, tapi bila kemalasan melanda, selalunya saya akan berhenti menulis berminggu-minggu lamanya. Kalau bila datang rajin pulak, sehari sehingga 2-3 entry saya but.

Saya tak terikat untuk menggunakan satu bahasa saja dalam blog ini. Kadang-kala saya gunakan Bahasa Malaysia yang rasmi. Kadang-kala jugak, saya gunakan bahasa pasar. Bahasa Inggeris pulak saya gunakan bila datang rajin nak speaking. Little known selain dari dua bahasa ini, sekali-sekala dalam Bahasa Jepun. Asalkan faham sudah!

Tweet Terkini



Instagram Terkini



Arkib Blog