15 Disember, 2008

What people do when they can`t sleep? They blog!

| No comment


It`s early Monday morning, and I can`t even sleep. Terasa malas nak bangun pagi nanti untuk pergi kerja, tapi duduk kat rumah tak buat apa, double the boringness. So, i grabbed my phone and try to post something. Nampak gambar pokok krismas yang aku ambil kelmarin, aku try post sekali.

Sepanjang hari Ahad ni, tak banyak yang aku buat. Selain turun makan, aku hanya berkurung dalam bilik sambil menonton movie. Hampir 5 cerita gak la aku layan. Tapi semuanya end up tv yang tengok aku. Hmmm...

Ingat masa lunch tadi nak gak sembang lama dengan Kak Zie sambil mendengar keluhan dia tentang pekerja dia, dan aku selaku pendengar setia yang hanya akan mengangguk setuju dengannya. Kadang-kadang aku kesihan dengan keluhan yang diluahkan, tapi apakan daya. Dah hampir 2 tahun aku meninggalkan dunia itu. Apa yang mampu aku buat hanyalah meminjamkan telinga dan perasaan aku kepada kakak kesayangan aku itu.

Sebenarnya, aku ada banyak nak beritahu kepadanya. Tapi keadaan dan masa selalu tidak bertepatan. Hendak aku luahkan pada lain masa, tak sampai hati pulak rasanya. Dia pulang penat dan dia perlukan rehat. Tak wajar rasanya aku invade privacy dirinya pada waktu yang amat penting, hanya semata-mata untuk aku unload apa yang sedang bermain dalam fikiran aku. Cukuplah dengan penat dia satu hari di kedai.

Owh! Don`t mind me with the babling. I am just another guy talking rubbish when he can`t sleep...

Tags :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Bluekkk!!!

Nota Penting

Sorry guys! If you're looking for an informative blog, this is not it. This is my turf, my place to say my shit. But thanks for coming anyway! (^__^)

Ijann

Blog ini telah saya tulis semenjak tahun 2007 lagi sehinggalah sekarang. Ada kalanya saya rajin menambah entri dalam blog ini, tapi bila kemalasan melanda, selalunya saya akan berhenti menulis berminggu-minggu lamanya. Kalau bila datang rajin pulak, sehari sehingga 2-3 entry saya but.

Saya tak terikat untuk menggunakan satu bahasa saja dalam blog ini. Kadang-kala saya gunakan Bahasa Malaysia yang rasmi. Kadang-kala jugak, saya gunakan bahasa pasar. Bahasa Inggeris pulak saya gunakan bila datang rajin nak speaking. Little known selain dari dua bahasa ini, sekali-sekala dalam Bahasa Jepun. Asalkan faham sudah!

Tweet Terkini



Instagram Terkini



Arkib Blog