14 Februari, 2008

Tiga titik...

| No comment
Adakalanya, susah apabila datangnya tiga titik pada baris ayat yang disangkakan sudah berakhir. Tertanya² sekiranya baris² ayat yang terhasil akan diikuti dengan satu titik sahaja yang bakal mengakhiri. Mungkin kepala tidak begitu pening untuk memikirkan apa yang perlu disambung, apa yang perlu ditambah, apa yang harus diubah dan apa yang harus dikekalkan... Bertambah celaru jika padanan ayat tidak lagi sesuai setelah penyambungannya selepas tiga titik itu.

Tiga titik... Pastinya akan berterusan sekiranya jalan cerita yang masih lagi kelam dan kabur, tergantung² tanpa penyudah dan ketiadaan  ilham untuk mengakhirinya. Namun, satu titik itu yang disangkakan sudah pun sampai penghujungnya, tidak mungkin akan bermakna sekiranya keseluruhan dianggap tidak begitu indah susunannya. Penuh dengan idea yang mati dan sudah lapuk, kembali membuka jalan kepada tiga titik untuk terus bersarang...

Pada aku, tiga titik ini adakalanya menyenangkan, kadang-kala ianya merentap akal dan fikiran semata² untuk mendekati satu titik itu.

p/s: Masih lagi dengan tiga titik...
Tags :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Bluekkk!!!

Nota Penting

Sorry guys! If you're looking for an informative blog, this is not it. This is my turf, my place to say my shit. But thanks for coming anyway! (^__^)

Ijann

Blog ini telah saya tulis semenjak tahun 2007 lagi sehinggalah sekarang. Ada kalanya saya rajin menambah entri dalam blog ini, tapi bila kemalasan melanda, selalunya saya akan berhenti menulis berminggu-minggu lamanya. Kalau bila datang rajin pulak, sehari sehingga 2-3 entry saya but.

Saya tak terikat untuk menggunakan satu bahasa saja dalam blog ini. Kadang-kala saya gunakan Bahasa Malaysia yang rasmi. Kadang-kala jugak, saya gunakan bahasa pasar. Bahasa Inggeris pulak saya gunakan bila datang rajin nak speaking. Little known selain dari dua bahasa ini, sekali-sekala dalam Bahasa Jepun. Asalkan faham sudah!

Tweet Terkini



Instagram Terkini



Arkib Blog